Futbalové derby s deťmi | LAZIO-AS RÍM |

Naši chalani (5 a 8 rokov) sú veľkí fanúšikovia futbalu v akejkoľvek podobe. Slovo futbal u nás znamená „non – stop“ hranie futbalu na ihrisku, resp. ak to podmienky nedovolia inak, tak aj vo vnútri. Náhradou je tiež stolný futbal a sledovanie futbalových zápasov v telke. Ak sa nám zadarí, tak aj priamo na štadióne.

Chlapci vedia vysypať z rukáva všetkých známych a pre mňa aj neznámych futbalistov ktoréhokoľvek tímu v hociktorej lige. Mnohokrát mi dávajú otázky typu:  „Mami, Mančukiš hrá kde? A Kutino? Vieš, o koľko vyhrala Sevilla? Komu fandíš Liverpoolu či Manchesteru? Pozri, ako dal vlastný gól! „

Dôležitejšie poznatky sa nalepili už aj na mňa. Viem napríklad čo je „offside“  a že zápas sa hrá na 2×45 min, i keď pravdepodobne vždy končí predlžovaním. Mám jasno aj v tom, že po polčase si tímy menia navzájom strany. Aspoň viem, ktorému futbalovému tímu fandím. :D.

Výhoda futbalovej záľuby je aj v tom, že nemusíme dlho vymýšľať darčeky k narodeninám, k Vianociam alebo čo im priniesť z dovolenky, keď ostanú doma. Jednoznačne sú to dresy ich obľúbených tímov. Vedia si zvoliť aj svoje derby ⤵️

Lístky na zápas LAZIO – AS RÍM viete zohnať aj na poslednú chvíľu. Zápas, ktorý je považovaný za veľké derby v talianskej lige.

Vopred sme zistili, kedy hrajú tieto dva tímy proti sebe. Našli sme lacné letenky (cca 30 eur) v uvedenom termíne. Ako sa hovorí, zabili sme dve muchy jednou ranou – skvelý futbal s úžasnou atmosférou sme spojili s prehliadkou mesta Rím. Predĺžený víkend s krásnym slnečným počasím sa vydaril s výsledkom 3- 0 pre „domácich“ LAZIO. Radosť z výsledku umocnila aj vynikajúca a hlavne bezpečná atmosféra zápasu.

Letenky sme tentoraz zarezervovali cez stránku kiwi.com. Mali sme s nimi mali i nemilé skúsenosti. V konečnom dôsledku to dopadlo dobre. Moje postrehy o tom, načo si v súvislosti s nimi dať pozor, napíšem inokedy.

Do Ríma sme teda odlietali bez futbalových lístkov. Aj napriek tomu, že pôvodný plán bol pozrieť si hlavne futbal. Ja teda ani nie, ale chalani jednoznačne ÁNO. Každopádne –  pamätihodnosti ich nezaujímali. 🙂

1.deň v RÍME – sobota

Odlet ráno z Viedne a prílet do Ríma (hlavné letisko Fiumicino Leonardo da Vinci, FCO) cca o 9:45. Super rýchly let trval do 1,5 hodiny. Milujem takéto krátke lety keď cestujeme s deťmi. Náš najkratší spoločný let bol do Waršavy a trval neuveriteľných 45 minút. PARÁDA.

Auto sme mali požičané cez „centauro rental car“. Vozidlo nás stálo na 3 dni 38 eur a mali sme ho poistené cez externú poisťovňu. Vyhovuje nám ročné externé poistenie. Na naše krátke či dlhé výlety sme si zvolili ročné rodinné poistenie, s ktorým som spokojná. Nikdy na cesty nevyrážame bez poistenia!

Vypočítali sme si, že iba samotná cesta z letiska vlakom pre nás 5- tich (naša 4 členná rodinka + svokor) by stála rovnako, ako požičanie auta (tých cca 38 eur). Tak sme si zvolili prenájom auta a mohli byť flexibilní počas celého nášho víkendu. V kútiku duše sme dúfali (chalani áno, ja nie), že čerešničkou na torte budú aj lístky na zápas NEAPOL – JUVENTUS, ktorý sa hral v nedeľu.

Pri kúpe lístkov cez stránku oficiálneho predajcu viacerých klubov , si stránka pri vyplnení kontaktných údajov pýta taliansku adresu. Bez vyplnenia tohoto údaju vás to nepustí ďalej.Niektoré kluby, medzi nimi aj SSC Neapol vyžaduje pri kúpe lístka aj registráciu samotného fanúšika. Po vykonaní registrácie sa stávate registrovaným fanúšikom klubu. Je možné zakúpiť registráciu online, avšak opäť sa vyžaduje talianska adresa. Registrácia by sa mala dať kúpiť osobne, ale nemáme to odskúšané.

Adrián sa venoval celé dva dni kúpe lístkov. Už to takmer vzdal, keď zdvihol telefón a zavolal na oficiálne tel. číslo predajne klubu LAZIA v Ríme. Konečne od nich obdržal prvú pozitívnu správu.

„Lístky si môžete zakúpiť v predajni LAZIO obchodného domu Parco Leonardo. Lístky za 30 € sú vypredané. Máme však dostatok lístkov za 50 €.“

Stačí ak si do „google maps“ zadáte: „PARCO LEONARDO, Fiumicino, Rím“.

Skvelá správa bola aj tá, že obchodné centrum s LAZIO predajňou bolo od letiska Fiumicino Leonardo da Vinci vzdialené iba cca 10 min autom. „To je úplne úžasné a dokonalé!“ Zaznelo odo mňa.

Deň pred dôležitým derby, sme konečne obdržali prvú pozitívnu informáciu. Nejaká šanca, že zoženieme lístky za rozumnú cenu, tu teda bola.

Lietadlo pristálo cca o 9:45 hod. ráno. Ako prvé sme mali vybaviť auto požičovňu a o 10. tej otvárali predajňu Lazio. Načasované to bolo výborne.

Spomeniem veľmi pozitívnu skúsenosť, ktorá sa nám už stala viackrát. Odporúčam zajednať  menšie vozidlo, do ktorého sa všetci pohodlne zmestíte aj vrátane vašich batožín. Zarezervované sme  mali  auto Ford Focus a namiesto neho sme obdržali úplne nové vozidlo Nissan Qashqai. Boli sme prvými majiteľmi prenajatého auta.

Najazdené malo veľmi málo kilometrov a voňalo novotou. Presklenú posuvnú strechu vnímam už len ako bonus. Vďaka nej sme si mohli užiť ešte krajší výhľad na okolitý svet.

S príhodami v požičovni ešte zďaleka nekončím. Manžel Adrián nevedel na kreditke použiť pin kód. Nezabudol ho, proste ho nepoznal a nemal ho nikde ani napísaný! Nakoniec sa to podarilo doriešiť. Chvíľkami to vyzeralo, že odídeme bez novučičkého auta.

V požičovni sme sa zdržali vyše 45 minút ale brali sme to s úplným nadhľadom. Nemali sme sa kam ponáhľať. Úlohou na tento deň bola hlavne zohnať lístky a prejsť aspoň jednu pamiatku ešte pred začiatkom futbalu. To sa nám aj podarilo! Spoločne sme si pozreli Koloseum.

Manžel zavolal do banky, kde ho navigovali, ako si má preposlať na mobil pin kód. Potreboval mať prístup do internet bankingu. Také malé odporučenie pre vás. Vždy majte internet vo vašom mobile. Nikdy neviete, aké prekvapenie vás čaká na vašich cestách. Aplikácie vo vašom telefóne vám zjednodušia život na cestách.

Dorazili sme do spomínaného obchodného centra a ocitli sa vo fanúšikovskej predajni LAZIO. Deti si nenápadne začali pozerať dresy a rovno vyberali svoje favority.

„Oco, kúpiš mi dres? „Nie!“

„Mami, kúpiš mi dres?“ Skúsili aj na mňa, veď mama kúpi všetko. „Chcete ísť na futbal, alebo si kúpiť dres?“

“ No, dobreeee“, trochu sklamane sa s tým nakoniec stotožnili, že im v tom obchode nič nekúpime.

Jupíííí, mali sme lístky.

Cena lístku pre dospelého bola 50 eur a pre deti 35 eur. Mali sme skvelé miesto a nesedeli sme ani za bránami, kde bývajú najväčší fanatici. Atmosféra bola neskutočná, naozaj neopísateľná! Začiatok zápasu zo dňa 2.marca 2019 si môžete pozrieť vo videu ⤵️. Sľubujem, že nabudúce natočíme kvalitnejšie video.

Šťastní, že padli 3 góly aj s vymáknutým počasím, sme boli všetci nadmieru spokojní. Aj mamina, večná „zimomriavka“ 😀

2.deň v RÍME – nedeľa

Ďalej sme mali voľný program. Lístky na zápas Neapol – Juventus sme nezohnali. Spoločne sme sa teda vybrali na krásne vatikánske námestie. Chalani sa tam vyjašili a ako zábavku vymysleli naháňanie holubov.

Ako prvú sme zvolili práve túto zastávku, nakoľko sme bývali hneď pri vatikánskom múzeu. Vatikánske námestie a pápežská bazilika sv. Petra bola tak 7 min pešo od nášho ubytovania. Ubytovanie sme zvolili cez rezervačný portál booking. Ak sa zaregistrujete cez môj odkaz na bookingu, mám pre vás zľavu 10 % z ďalšieho ubytovania. Odporúčam pozrieť aj stránku airbnb, na ktorej nájdete cenovo zaujímavé byty / apartmány, často práve pre veľkomestá. Aj tu mám pre vás zaujímavú zľavu – 39 eur späť z vašej prvej rezervácie.

Malý útulný apartmán pre 5 ľudí na dve noci nás vyšiel 180 eur so všetkými miestnymi poplatkami. Bývali sme v centre Vatikánu a samotné centrum Ríma bolo napešo asi tak 45 min, alebo metrom 10 min. Záležalo od toho, kam sme mali namierené.

Poobede sme sa rozdelili. Chalani išli do zábavného parku. Deti sa vyjašili a ocko s dedom si v tento krásny slnečný deň vychutnávali pivo . Ja som s úsmevom na tvári, plná elánu, vyrazila do ulíc Ríma. Vyštartovala po pamiatkach, ktoré boli na každom rohu. Neskutočné niečo! Čo ma veľmi prekvapilo bolo, že sa pešo dostanete ku všetkým tzv. „must see“ pamiatkam. Síce sa aj nachodíte, ale nie je to nič hrozné.

Pokiaľ by ste chceli, môžete využiť aj tzv. „city seeing“ autobusy. Ja ich rada využívam a sú takmer v každom väčšom meste. Zo starovekého Rímu ma najviac očarili areál Kolosea a najlepšie zachovalý chrám Panteón.

Deň sme zakončili so skvelou talianskou pizzou a spoločne si vychutnali pivo pri zápase  Neapol – Juventus, ktorý odvysielali v telke.

3.deň v RÍME – pondelok

Odlet sme mali až v pondelok podvečer. Spravili sme si výlet do neďalekého historického mesta Tivoli. Miesto je známe s prekrásnou vilou „Villa d Este“, ktorá bola s priľahlými záhradami zapísaná na zozname svetového dedičstva UNESCO.

Bohužiaľ sme sa dovnútra nedostali, nakoľko som si zabudla pozrieť otváracie hodiny. Moja chyba! Práve v pondelok otvárali až po 14:00 tej hodine a nestíhali by sme lietadlo. Tak sme sa odfotili aspoň pred vstupom do „villy“ a pri vedľajšom kostolíku. Nech máme, načo spomínať!

Plán B teda vznikol na rýchlo – poďme sa aspoň na chvíľku pozrieť k moru! To už budeme blízko letiska, cca do 10 min autom. Tak aj bolo. Poprechádzali sme sa po pobreží a znovu si dali chutné talianske jedlo – pizzu :).

Predĺžený víkend sa nám vydaril aj napriek tomu , že sme vopred nemali všetko naplánované.

Niekedy plánujem do detailov, inokedy tomu nechám voľný priebeh. Obe majú svoje čaro.

Snažte si naplánovať výlet tak, aby bola spokojná celá rodinka.  Veď o tom je život. Užívať si ho v šťastí a v pohode TU A TERAZ.

Na záver by som chcela napísať: NIKDY sa nevzdávajte vašich plánov a snov, aj keď to niekedy na prvý pohľad vyzerá tak, že už z toho nič nebude!

Spočiatku to s nami vypadalo, že na žiadny futbal nepôjdeme. Všetci v našom okolí boli milo prekvapení s našou pozitívnou skúsenosťou. Nechceli tomu veriť, že sme na poslednú chvíľu zohnali lístky za tak skvelé ceny.

Pôvodne mal byť článok iba o pamiatkach, ale rozhodla som sa s vami podeliť o takúto príjemnú skúsenosť. Možno práve vy máte doma futbalových fanúšikov.

Veľa krásnych zážitkov prajem. Ak sa necítite komfortne pri odbavení na letiskách (malých i veľkých), tak si stiahnite ZDARMA skvelý pomocník. Sú tam tipy pre všetkých, ktorí chcú nastúpiť do lietadla s úsmevom a bez stresov!

Sledujte ma naďalej na sociálnych sieťach. Budem pridávať ďalšie tipy aj z iných zápasov. Ak sa vám článok páčil tak ma podporte na sociálnych sieťach formou 👍 a ❤️. Nájdete ma na facebooku alebo instagrame, klik na ikonky tu ⤵️, ktoré vás tam priamo presmerujú. [content id=3390][/content]